Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Game Android Terbaik Senarai 2021

Game Android Terbaik Senarai 2021, Google Play lebih daripada sekadar kedai aplikasi untuk peranti Android. Perkhidmatan ini dari Google, yang sebelumnya disebut Android Market, telah menjadi tempat di mana pembangun aplikasi dapat bersaing untuk kreativiti dan inovasi. Ini pasti menjadikan pengguna Android semakin dimanjakan oleh pelbagai aplikasi dan permainan berkualiti.

Percubaan oleh pembangun untuk mempersembahkan kreativiti terbaik dalam aplikasi mereka tidak terlepas daripada perhatian Google. Itulah sebabnya Google menganjurkan Google Play Awards sejak 2016. Acara ini bertujuan untuk menilai program dan permainan yang berkualiti tinggi.

{getToc} $title={Content}

Game Android Terbaik Senarai 2021

Anugerah Google Play yang kelima berlangsung pada Disember 2020. Terdapat lima kategori anugerah dalam acara ini. Bukan hanya program dan permainan, tetapi juga buku, filem dan pencalonan pilihan pengguna. Namun, apa yang akan kita bincangkan sekarang adalah mengenai permainan. Carisignal menyatakan bahawa terdapat 20 permainan yang mendapat kredit dari enam pencalonan untuk anugerah. Saya tertanya-tanya permainan apa itu? Semak Game Android Terbaik Senarai 2021 satu persatu di bawah:

1. Kesan Genshin

Game Android Terbaik Senarai 2021

Genshin Impact masih kekal sebagai "bawang" jika anda melihat ketika permainan ini muncul di gedung Google Play. Permainan daripada pembangun miHoYo ini tersedia di Google Store hanya pada September 2020. Tanpa diduga, kehadirannya membangkitkan semangat yang tinggi dalam kalangan peminat permainan.

Ini dibuktikan dengan jumlah muat turun permainan pengembaraan ini, yang mencapai lebih dari 10 juta. Sementara itu, ulasan meninggalkan lebih daripada 1 juta orang, yang mendapat skor 4.5 daripada maksimum 5. Dari segi jalan cerita, Genshin Impact sangat panjang.

Kerana pemain perlu meneroka di dunia terbuka. Yaitu, berjalan, mendaki, berenang, terbang, memasak, berjuang. Kekuatan permainan ini terletak pada grafiknya (serta pemandangan) dan kesan bunyi yang menakjubkan. Rasanya anda sedang bermain permainan di konsol.

2. Sponge Bob: Stik Memasak

Game Android Terbaik Senarai 2021

Bagaimana jika anda menyalin semua rahmat bodoh dalam kartun SpongeBob ke dalam permainan? Ternyata bahagian humor tidak hilang. Ini kerana plot yang diadaptasi sama seperti filem.

Permainan ini, yang dicipta oleh Nukebox Studios dan Tilting Point, sebenarnya agak mudah. Ini terhad kepada simulasi memasak di Krasty Krab, serta kebebasan untuk menghias restoran dan menyesuaikan kostum watak. Walaupun begitu, minat orang untuk bermain permainan ini tidak dapat dihentikan.

Pada masa penulisan, permainan yang mudah dan menyeronokkan ini telah dimuat turun oleh lebih 10 juta orang. Sebanyak 233,000 daripada mereka bertindak balas, menghasilkan skor 4.3. Pencapaian ini memperoleh Spongebob: Krusty Cook-Off anugerah sebagai Permainan Pilihan Pengguna 2020 (Permainan Pilihan Pengguna).

Di samping itu, permainan ini juga merupakan salah satu pemenang anugerah "Pilihan dan Main Terbaik". Anda dapat merasakan keseronokan bermain permainan Spongebob: Krusty Cook-Off dengan memuat turunnya dari pautan ini.

3. Braulhalla

Game Android Terbaik Senarai 2021

Brawlhalla pada asalnya dicipta untuk PC dan beberapa konsol permainan. Hanya pada bulan Ogos 2020, pembangun Blue Mammoth Games menjadikan permainan ini tersedia untuk peranti Android dan iOS melalui Ubisoft. Permainan yang dipersembahkan oleh Brawlhalla cukup menarik untuk kelas pertempuran.

Pemain mesti memilih watak untuk bertarung bagi mengalahkan satu demi satu musuh dalam arena. Kemenangan yang dimenangi menjadi tiket untuk akses ke peringkat seterusnya. Anda mendapat bukan sahaja peringkat lanjutan, tetapi juga kulit, emotikon, watak baru dan banyak lagi.

Di arena pertempuran, pemain dapat menyerang, menggunakan senjata, bergerak, melompat dan berlari dengan pantas. Pertempuran lebih menarik kerana anda boleh bermain dalam banyak mod. Salah satunya ialah mod Percuma-Untuk-Semua, juga dikenali sebagai 4 pemain dalam talian bertarung dalam satu arena. Menariknya, mod ini boleh menghimpunkan pemain dari platform berbeza (cross-game). Permainan ini juga boleh dimainkan di luar talian.

Pada platform Android, permainan ini dengan grafik kartun dua dimensi telah dimuat turun oleh lebih daripada 5 juta orang, ia mendapat skor 4.3. Oleh itu, tidak salah jika Google Play mengiktiraf Brawlhalla sebagai salah satu permainan kompetitif terbaik dalam edisi 2020. Anda boleh menyertai pertarungan untuk menjadi penguasa Valhalla dengan memuat turun permainan ini di sini.

4. Gema peluru

Game Android Terbaik Senarai 2021

Malah, permainan taktikal game-royal juga boleh diisi dengan grafik ringkas dengan permainan dari atas ke bawah (menyerlahkan dari atas). Ini ialah Bullet Echo, permainan daripada ZeptoLab, dikeluarkan di Gedung Play pada Mei 2020. Permainan ini memerlukan kepantasan dan naluri daripada pemain untuk dapat meneka jika terdapat musuh di sekeliling.

Sebabnya ialah di arena misteri jarak tontonan pemain terhad, hanya lampu suluh yang membantu. Pemain juga mesti peka dengan bunyi pergerakan pihak lawan. Mengambil langkah yang salah boleh menyebabkan ketukan kerana anda ditembak.

Bullet Echo menyediakan pelbagai watak dengan kebolehan yang berbeza. Semasa permainan, anda juga akan menerima pelbagai barang seperti senjata. Dipercayai bahawa adrenalin dan keseronokan didorong oleh permainan solo atau berkumpulan.

Pada Anugerah Google Play 2020, permainan yang dimuat turun oleh lebih daripada 5 juta orang dianugerahkan "Peraduan Terbaik". Anda boleh menjadi sebahagian daripada keseronokan dengan bermain Bullet Echo dengan memuat turunnya di sini.

5. GWENT: Permainan Kad Witcher

Game Android Terbaik Senarai 2021

Pembangun permainan dari Poland CD Projekt Red, sudah tentu, ingin mengulangi kejayaan besar, sebagai contoh, apabila The Witcher 3: Wild Hunt dilahirkan. Permainan ini telah memenangi 18 anugerah berprestij sejak dilancarkan pada tahun 2013. Salah satu anugerah yang dimenanginya ialah "The Most Expected Game" daripada The Game Awards 2014.

Walau bagaimanapun, CD Projekt Red tidak semestinya membawa permainan ini pada peranti Android. Mereka juga cuba menggambarkan watak epik dalam The Withcer dalam permainan kad yang dipanggil Gwent. Gwent: Permainan Kad Witcher tidak kelihatan seperti permainan kad biasa. Ternyata usaha ini membawa kepada penghargaan untuk pertandingan kompetitif terbaik tahun 2020.

Permainan itu, yang muncul di gedung Google Play pada Mac 2020, membenarkan pemain mengeluarkan hanya satu kad setiap giliran. Ini memaksa pemain berfikir dengan teliti mengenai membuat strategi untuk dapat memenangi dua daripada tiga pusingan.

Pemain diberi peluang untuk memilih 25 kad daripada lima puak yang ada, serta memilih 1 daripada tiga ketua. Pemenangnya adalah pemain yang dapat mengalahkan lawan dalam dua pusingan. Anda boleh mencuba permainan kad "Gwent: The Witcher" dengan membukanya di sini.

6. Legenda Runeterra

Pembangun permainan AS Riot Games tidak pernah meninggalkan genre MOBA sejak pelancaran League of Legends (LoL) pada tahun 2009. Sepuluh tahun kemudian, mereka cuba mengubah hala tuju mereka, mencipta beberapa permainan genre yang berbeza. Salah satunya ialah "Legends of Runeterra" - permainan kad.

Sama seperti Gwent mengadaptasi watak-watak dari The Withcer, Legends of Runeterra juga dilukis dengan watak-watak dari League of Legends. Ini menjadikan pemain setia LoL akrab apabila mereka memasuki dunia Runeterra. Prinsip permainan adalah serupa dengan permainan permainan lain, seperti Yu-Gi-Oh. Yaitu, untuk menyerang musuh untuk menghabiskan mata hidup.

Game Android Terbaik Senarai 2021, Namun, sensasi dalam "Legends of Runeterra" sebenarnya mirip dengan permainan MOBA, kerana menyerang Nexus (sejenis turet). Apabila anda ingin bermain permainan ini, pemain bebas memilih kad. Syaratnya ialah pemain mesti mengambil dua wilayah daripada tujuh kad yang disediakan. Terdapat tiga jenis kad: juara, pengikut dan ejaan (sihir).

Menggabungkan kad dari dua wilayah dapat membuat kad baru dengan kesan berpotensi lebih besar. Walau bagaimanapun, anda perlu menghafal 40 kata kunci untuk memadankan kad tersebut. Ia agak sukar, tetapi sebenarnya permainan ini memenangi anugerah untuk permainan kompetitif terbaik di Google Play Awards 2020.

7. Tujuh Dosa Maut: Salib Besar

Apakah permainan yang anda fikirkan apabila anda mendengar nama pembangun Netmarble? Adakah RF (Rising Force) dalam talian? Betul, pembangun permainan dari Korea Selatan memang terkenal dengan permainan RPG (Role-Playing Game). Namun, bukan semua permainan yang mereka cipta tergolong dalam genre RPG.

Terima kasih kepada pengalaman bertahun-tahun mereka dalam genre ini, "Seven Deadly Sins: The Great Cross" telah menjadi salah satu yang terbaik. Permainan yang diadaptasi daripada anime dengan nama yang sama, telah dianugerahkan hadiah untuk pertandingan terbaik di Anugerah Google Play 2020. Perkara yang menarik dalam permainan ini, sudah tentu, plot terperinci, yang akan menjadi malang jika ia hanya terlepas.

Kerana, mengikut jalan cerita, pemain juga akan memahami watak dalam permainan. Kemudian visualisasi 3D yang indah juga akan mengejutkan semua orang yang memainkannya. Pendek kata, permainan ini adalah sama seperti permainan RPG secara umumnya. Pemain dijemput untuk menyelesaikan misi dan mengumpul barang.

Kekaguman dengan permainan ini tidak dapat digambarkan dalam satu atau dua ayat. Anda perlu merasainya dengan mata kepala anda sendiri dengan memuat turunnya di sini.

8. Kuki mesti mati

Anugerah Google Play 2020 turut meraikan permainan yang dicipta oleh individu bebas atau pembangun kecil. Permainan ini kemudiannya disebut permainan indie. Salah satu daripada lima permainan yang memenangi anugerah terbaik ialah Cookies Must Die dari pemaju Rebel Twins.

Sekiranya anda membaca tajuknya, orang mungkin berfikir bahawa permainan ini adalah mengenai membakar kek. Ternyata permainan ini sedikit seperti Metal Slug atau Cyborg Kuro Chan, tetapi misinya adalah untuk mengalahkan raksasa pemotong kuki. Mereka yang terlepas dua perlawanan di PS 1 mungkin ingat Cookies Must Die.

Anda tidak perlu disambungkan ke Internet untuk memainkan permainan ini. Cukup pilih watak comel yang disediakan, lawan musuh dan dapatkan wang untuk meningkatkan senjata. Cuba main permainan dengan memuat turunnya di sini.

9. GRIS

Meminjam kata-kata Pladidus Santoso dari Jagat Review, GRIS adalah seperti karya seni yang hidup. Ungkapan ini sebenarnya tidak berlebihan untuk permainan platform yang dibuat oleh pemaju kecil Nomada Studio. Apabila anda mula bermain, anda akan berada di dunia abstrak yang penuh dengan teka-teki.

Gadis dengan wajah sedih itu jatuh dari tangan raksasa untuk membuka pusingan. Grislah yang berusaha menyembuhkan kesedihan dengan mengungkapkan cakerawala misteri. Gris tidak mempunyai musuh untuk melawan. Dia hanya perlu terus berjalan, berenang dan terbang untuk mencipta ceritanya sendiri.

Tiada teks, peta atau petunjuk dalam permainan. Semuanya bergantung pada gerak hati dan logik pemain untuk dapat meneka setiap visualisasi simbol, bunyi dan warna. Permainan ini telah menerima 9 anugerah sejak dilancarkan untuk Nintendo, macOS dan Windows pada bulan November 2018.

Anugerah untuk permainan India terbaik daripada Google Play Awards 2020 meningkatkan anugerah GRIS kepada 10. Adakah anda mempunyai tugas untuk tersesat dalam suasana GRIS? Cuba muat turun di sini.

10. inbento

Tidak seperti GRIS, yang merupakan teka-teki yang penuh dengan rahsia, inbento adalah teka-teki yang dapat meningkatkan mood pemain. Lebih-lebih lagi jika pemain itu adalah kanak-kanak. Permainan ini tidak memerlukan otak untuk bekerja keras. Anda hanya perlu menunggu untuk melihat ruang kosong di kotak Bento.

Tugas anda ialah membantu kucing yang menghidangkan makanan memilih makanan yang sesuai di dalam kotak bento. Makanan boleh jadi nasi, sushi, buah-buahan, sayur-sayuran dan banyak lagi. inbento telah berada di gedung Google Play sejak September 2019.

Permainan ini telah dimuat turun 10,000 kali dan mempunyai penilaian 4.8. Permainan ini dari pemaju Afterburn adalah salah satu permainan yang memenangi anugerah "Best India" di Google Play Awards 2020. Anda boleh mencuba inbento dengan memuat turunnya di sini.

Ini adalah gambaran ringkas mengenai permainan terbaik yang telah memenangi anugerah di Google Play Awards 2020. Tidak semua permainan yang disebutkan di sini adalah kegemaran semua orang. Namun, setiap permainan mampu mencuri perhatian mereka yang menggemari genre tertentu, maka 20 permainan di atas berkemungkinan mewakili ramai peminat.

Adakah terdapat salah satu permainan di atas yang menjadi kegemaran anda dan anda masih bermain? Kongsi tanggapan dan pengalaman anda dalam ruangan komen untuk menjadikannya menyeronokkan untuk rakan lain bermain.

Itulah artikel tentang Game Android Terbaik Senarai 2021, semoga banyak faedahnya, kongsi juga kepada sosial dan kawan serta keluarga.Terimakasih

Catat Ulasan for "Game Android Terbaik Senarai 2021"